هم اندیشی متفاوت دوره آموزشی و پژوهشی اتاق ایران و آکادمی مدیریت DMAN-آلمان برگزار شد

لودولف مدرس دانشگاه دمن : پل ارتباطی بین ایران و آلمان سازنده است و امکان فعالیت خوبی در ایران وجود دارد

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری عصر گفتگوی قلم، دومین دوره آموزشی بین المللی موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران و آکادمی مدیریت DMAN-آلمان با ارائه گواهی نامه مشترک با حضور«  لودولف » مدرس آلمانی و « مینا علاوش»  مدیر آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران روز دوشنبه 16مهر ماه به دبیری سیروس غفوریان فر »  برگزار شد.

در ابتدای این  نشست  یا هم اندیشی ، « علاوش»  مدیر آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی به معرفی«  لودولف » مدرس آلمانی پرداخت.

در ادامه « لودولف»  مدرس آلمانی از شرکت کنندگان درخواست کرد که خودشان را معرفی کنند تا با حوزه کاری آنها آشنا شود.

مدرس آلمانی در خصوص اهداف این دوره آموزشی گفت :در این دوره آموزشی می خواهم به شما بگویم چطور می توانیم سرمایه گذاران سرتا سر دنیا را جذب شرکت کنیم و اینکه چگونه شرکت خود را کاملا موفق توسعه بدهید.

وی ادامه داد: زمانی که به خودتان ایمان داشته باشید و نسبت به فرصت هایی که در بازار کار موجود است  توجه کنید،می توانید به خوبی از شرایط بحرانی و سخت عبور کنید.

 سهامدار اصلی شرکت سرمایه گذاری OET GOLDEX در خصوص چشم انداز یک شرکت تصریح کرد: باید به این موضوع توجه کنید که چشم انداز یک شرکت مدت زمان کوتاهی دارد و باید به مرور آن را تغییر بدهید همه چیز قرار نیست ثابت بماند، شما باید درباره نقاط ضعف و قوت شرکت خودتان صحبت کنید.

وی افزود:عملکرد مدیریتی و نقش شما به عنوان مدیر بسیار مهم است. تمام افرادی که در یک شرکت فعالیت می کنند باید با یک هدف مشترک گام بردارند حتی اگر هدف تغییر کرد تمام گروه با مدیریت تیمی شما  به سمت هدف جدید حرکت کنند.

 نویسنده کتابThe business plan whith CD-Rom  پیرامون ارتباط شرکت های ایرانی و آلمانی بیان کرد: ایده جدیدی در ذهن من شکل گرفته است ، می توانیم شاهد حضور شرکت هلی غربی به آسیا به خصوص کشور ایران باشیم. کشور ایران و مردم ایران را دوست دارم ،پل ارتباطی بین ایران و آلمان سازنده است و امکان فعالیت خوبی در ایران وجود دارد .

 لودولف درباره جایگزینی برای افراد با سابقه شرکت عنوان کرد: نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است اگر یکی از نیروهای کلیدی شما بازنشسته شود چه اتفاقی برای شرکت شما رخ می دهد؛ من شرکت های بسیاری را می شناسم که با رفتن مدیر ارشد شرکت ورشکسته شده است شما باید یک نفر را جایگزین نیروهای کلیدی خود داشته باشید.

وی ادامه داد:سبک مدیریتی  و روش های ایجاد انگیزه برای کارمندان بسیار حائز اهمیت بوده ، شما می توانید مانند دیکتاتور باشید یا اینکه همراه و همگام با زیر مجموعه خود رفتار کنید دراین صورت خواهید دید که کارها  به خوبی پیش می رود و این موضوع بستگی به مدیریت شما دارد.

مدرس آلمانی پیرامون هوش هیجانی  عنوان کرد: هوش هیجانی به این معناست که شما بتوانید احساسات خود را در ایجاد کسب و کار ،مدیریت کنید به خودتان انگیزه بدهید و همه این موارد به مدیریت شما در شرکت بستگی دارد اگر در محیط کاری  همه یک هدف را  با همدلی و همکاری  دنبال کنید پیشرفت شرکت را خواهید دید .

وی  در خصوص موفقیت شرکت های بزرگ افزود: یک سری از شرکت ها سرمایه و نیروی انسانی یکسانی دارند اما موفقیت آنها یکسان نیست، این شرکت ها در پروسه علمی بررسی شدند و دلیل این موفقیت، اعتمادی است که مدیر شرکت به کارمندان خود داشته و آنها را در حل مشکلات و چالش ها شریک قرار داده و به آنها اعتماد کرده و اکنون شرکت در رده اول و دوم دنیا قرار دارد.

« لودولف» در خصوص  هدف اصلی مدیریت بیان داشت: ما همه باید به سمت هدف بلند گام برداریم، اکثر افراد، ۷۰-۸۰ درصد مسیر را حرکت می کنند اما شک می کنند که آیا به نقطه اصلی می رسند یا خیر؛ به نظر من اگر انرژی شک کردن را صرف ادامه راه بگذاریم به هدف اصلی خواهیم رسید.

دربخشی از نشست ،مدیران شرکت های داخلی ، طرح های خود با شرکت های مختلف را  به « لودولف» مدرس آلمانی ارائه دادند و او نظرات خود را بیان کرد.

 سهامدار اصلی شرکت سرمایه گذاری OET GOLDEX  در دوره آموزشی و پژوهشی DMAN پیرامون استراتژیک کارآفرینی ،طرح کسب و کار ، سیستم های مالی کاربردی در سرمایه گذاری ،مسائل مالی بین ایران و آلمان ، موانع و مشکلات سرمایه گذاری در اروپا،مدیریت بحران ،مدل های موفق در سرمایه گذاری تجاری  صحبت کرد.

گفتنی است آکادمیDMAN-آلمان به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین مدارس آکادمیک حوزه مدیریت در تهران  به حساب می آید و این دوره آموزشی در روز 17 مهرماه 1397 ادامه خواهد  داشت.