راهکارهای دو استاد بین المللی در پنجمین دوره آموزشی «مدیریت کسب و کار» برای مدیران شرکت های ایرانی:
باید در زمینه اقتصاد ملی خود کار کنید!

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری عصر گفتگوی قلم،پنجمین دوره آموزشی مدیریت کسب و کار با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران و آکادمی DMAN آلمان با موضوعیت «راه های جذب سرمایه گذاران اروپایی به ایران» ، «تعاملات تجاری با کشورهای حوزه CIS »  » و « مدیریت تغییرات در راستای اقتصاد مقاومتی » باحضور MR.Francois viallet   مدیر فروش شرکت DCM-ATN    در پاریس و مدیرپشتیبانی و حمایت از مشتریان شرکت DCM-USIMECA   به همراه PRO.Fred lodulph مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری  goldexو « مینا علاوش» مدیر آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران  9 و 10 اردیبهشت ماه برگزار شد.

در ابتدای این دوره آموزشی که به همت« عصر گفتگوی قلم » برگزار گردید، « علاوش»  مدیر آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی به معرفی«  لودولف » مدرس آلمانی پرداخت.

در بخش ابتدایی «لودولف » پیرامون بحران اقتصادی گفت: بحران های اقتصادی همراه با خود فرصت هایی را ایجاد می کنند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. البته نیاز است با استانداردهایی که در سطح دنیا به لحاظ قوانین، قواعد و اصول وجود دارد آشنا باشید تا بتوانید در مسیر درست و استاندارد حرکت کنید.

وی ادامه داد: سبک مدیریتی  و روش های ایجاد انگیزه برای کارمندان بسیار حائز اهمیت بوده ، شما می توانید مانند دیکتاتور باشید یا اینکه همراه و همگام با زیر مجموعه خود رفتار کنید دراین صورت خواهید دید که کارها  به خوبی پیش می رود و این موضوع بستگی به مدیریت شما دارد.

« PRO.Fred lodulph درخصوص شرایط اقتصادی ایران عنوان کرد : در شرایط بحران اقتصادی پول حرف اول را می زند اگر نقدینگی شما پایین باشد نمی توانید به راحتی از بحران خارج شوید. البته اقتصاد در ایران قوی است .شرایط این روزهای ایران مانند۱۹۹۸ روسیه است که همه کشورها از روسیه نا امید شده بودند اما کشور روسیه توانست از آن مشکلات عبور کند؛ من اعتقاد دارم هر بحرانی فرصتی را به وجود می آورد پس شما باید در زمینه اقتصاد ملی خود کار کنید، تمرکز داشته باشید، تسلیم نشوید و به راه حل ها توجه کنید.

وی ادامه داد: در چنین‌ شرایط اقتصادی و نوسانات باید خود را برای پنج ،ده ساله آینده آماده کنید. در شرایط سخت شرکت منعطف و خلاق می تواند موفق باشد و با چنین مشکلاتی کمترین صدمه را می بیند .البته اکثر شرکت ها در سراسر دنیا انعطاف پذیر نیستند چرا که ساختار ثابت دارند و این بسیار خطر پذیر است .

«لودولف » پیرامون ارائه خدمات بهتر برای مشتریان بیان کرد: سعی کنید مشتریان متفاوت را پیدا کنید وجه تمایز خود را با رقبا بگویید همچنین در بخش خدمات کارهایی انجام دهید که برای مشتریان متفاوت و از رقبا بهتر باشد.

وی عنوان کرد: مدیر یک شرکت باید با میل و اشتیاق به سمت هدف حرکت کند و به کارمندان خود نشان دهد که از روحیه بالایی برخورداراست. عملکرد مدیریتی و نقش شما به عنوان مدیر بسیار مهم است. تمام افرادی که در یک شرکت فعالیت می کنند باید با یک هدف مشترک گام بردارند حتی اگر هدف تغییر کرد تمام گروه با مدیریت تیمی شما به سمت هدف جدید حرکت کنند.

MR.Francois vialletمدیر فروش شرکت فرانسوی در خصوص فعالیت کاری خود گفت:کار خود را در یک شرکت فرانسوی به عنوان مسئول فنی آغاز کردم و بعد از مدتی مدیر فروش بخش خاورمیانه انتخاب شدم .تقریبا نه سال است با شرکت های ایرانی همکاری داشتم ،هدف از برنامه امروز این است که چگونه محصولات خود را در اروپا ارائه کنید  و به نمایش بگذارید .

وی افزود: ابتدا درباره تبادلات ایران و فرانسه همچنین فرانسه و ایران صحبت می کنیم ْباید بگوییم که حجم مبادلات جهانی از فرانسه به ایران در سال 2018 حدود 895 میلیون یورو بوده که این مقدار 40درصد کمتر از میزان تبادلاتی که درنسبت به  سال 2017بود.

مدیرپشتیبانی و حمایت از مشتریان شرکت DCM-USIMECA عنوان کرد:فرانسه به عنوان سومین تامین کننده اروپایی بعد از آلمان و ایتالیا به شمار می آید.

MR.Francois viallet مدیر فروش شرکت فرانسوی درباره نکات مثبت شرکت فرانسوی بیان کرد:
یکی از نکات مهم درباره این شرکت فرانسوی این است که حدود ۷۰ درصد از تولید شرکت صادر می شود.اولین مشتری این شرکت خود فرانسه و دومین مشتری کشور آلمان است.

بیشتر فعالیت این شرکت در زمینه بسته بندی محصولات مختلف است و قیمت تجهیزات این شرکت بسیار بالا است .

در بخش دیگر « PRO.Fred lodulph عنوان کرد:عملکرد مدیریتی و نقش شما به عنوان مدیر بسیار مهم است. تمام افرادی که در یک شرکت فعالیت می کنند باید با یک هدف مشترک گام بردارند حتی اگر هدف تغییر کرد تمام گروه با مدیریت تیمی شما  به سمت هدف جدید حرکت کنند.

  « لودولف » درباره جایگزینی برای افراد با سابقه شرکت عنوان کرد: نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است اگر یکی از نیروهای کلیدی شما بازنشسته شود چه اتفاقی برای شرکت شما رخ می دهد؛ من شرکت های بسیاری را می شناسم که با رفتن مدیر ارشد شرکت ورشکسته شده است شما باید یک نفر را جایگزین نیروهای کلیدی خود داشته باشید.

وی  در خصوص موفقیت شرکت های بزرگ افزود: یک سری از شرکت ها سرمایه و نیروی انسانی یکسانی دارند اما موفقیت آنها یکسان نیست، این شرکت ها در پروسه علمی بررسی شدند و دلیل این موفقیت، اعتمادی است که مدیر شرکت به کارمندان خود داشته و آنها را در حل مشکلات و چالش ها شریک قرار داده و به آنها اعتماد کرده و اکنون شرکت در رده اول و دوم دنیا قرار دارد.

دربخشی از نشست ،مدیران شرکت های داخلی ، طرح های خود با شرکت های مختلف را  به « لودولف» مدرس آلمانی ارائه دادند و او نظرات خود را بیان کرد.

در پایان نشست شرکت کنندگان دوره آموزشی مدرک حضور بین المللی را دریافت کردند.