خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

برگزاری همایش کاربردی تجارت با روسیه/ظرفیت مناسبی برای صادرات به روسیه داریم

تهران ایرنا -مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری همایش کاربردی تجارت با روسیه گفت: روسیه سالانه بیش از ۳۵ میلیارد دلار واردات مواد غذایی دارد و در تولید بسیاری از محصولات امکانات لازم را ندارد بنابراین از این بازار ۳۵میلیارد دلاری می توانیم به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عباس خالقی تبار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان آنکه روسیه هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است و سالانه مقدار زیادی از محصولاتی را که ما به دیگر کشورها صادر می کنیم، وارد می کند، گفت: ۷۰ درصد محصولاتی را که ما به روسیه صادر می کنیم شامل خشکبار، میوه، سبزی، غذاهای نیمه آماده و خرما است که به صورت سنتی به روسیه صادر می شود و از ظرفیت مناسبی برخوردار است.
وی با بیان آنکه ما می توانیم صادرکننده بزرگ مصالح ساختمانی به روسیه باشیم، افزود: کشورمان تولیدکننده بسیاری از محصولات ساختمانی مثل سیمان، رادیاتور، کاشی و سرامیک است و در بعضی محصولات دیگر مثل خودرو یا بعضی کالاهای صنعتی و پتروشیمی نیز ظرفیت خوبی داریم.

 

مطالعه ادامه خبر در وب سایت ایرنا >>

 

http://www.irna.ir/fa/News/81732026

 

 

وب سایت خبری و تحلیلی پول نیوز

 

مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به  همایش کاربردی تجارت با روسیه (مسکو) گفت: روسیه سالانه بیش از ۳۵میلیارد دلار واردات  مواد غذایی  دارد  و در تولید بسیاری از محصولات امکانات لازم را ندارد و در نتیجه از این بازار ۳۵میلیارد دلاری می توانیم به نحو مطلوبی استفاده کنیم.
وی  عین حال بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده امکان بازدید از شهرک صنایع غذایی در روسیه فراهم شده که این شهرک، کانون خریدوفروش کلیه صنایع غذایی روسیه و کشورهای CIS است.

وی، بزرگترین مشکل  تجار را نبود اطلاعات کافی در مورد بازار روسیه دانست و گفت: بازار روسیه مبهم است و تجاری که وارد این بازار می شوند باید با آشنایی با قوانینی که در آن  کشور وجود دارد فعالیت کنند و موضوع مهم دیگر بالا بودن هزینه حمل و نقل از ایران به روسیه است .

وی  با بیان اینکه  با توجه به نوع اقلیمی که داریم می توانیم در طول زمستان محصولات کشاورزی رابه روسیه صادر کنیم بر ضرورت داشتن  اطلاعات خاص تجاری برای ورود به بازار روسیه تاکید کرد.
خالقی تبار  ادامه داد: در ارتباط با مواد غذایی، زمان های خاصی وجود دارد که باید صادرکننده به آن توجه کند چون به عنوان مثال  صادرات میوه  فقط در مواقع خاصی   می تواند سودآوری  زیادی داشته  باشد