برگزاری همایش بازاریابی و برندینگ مراکز آموزشی به میزبانی عصر قلم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای با حضور در همایش بازاریابی و برندینگ، مراکز آموزشی، بازاریابی و برندینگ آموزشی را نقشه راه مناسبی جهت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای خواند.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان تهران، کورش پرند رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه در امر آموزش های غیررسمی کوتاه مدت منطبق با نیاز بازار کار و ۶ هزار استاندارد شایستگی و شغل در بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و  … را ذکر نمود.

وی با اعلام این مطلب که از هر  ۱۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی ۱۹ نفر بیکار هستند، اذعان نمود: هزینه نمودن در بخش آموزش های مهارتی یک سرمایه گذاری عظیم بوده و هر یک دلار هزینه در بخش آموزش معادل ۱۵ دلار ارزش افزوده می باشد ولی در کشورمان نسبت آموزش به جمعیت فعال بسیار پایین است و این نشان دهنده عدم ارزش گذاری آموزش در کشور است.

وی با انتقاد از معضل فرهنگ مدرک گرایی و پشت میز نشینی بجای فرهنگ کار مهارت آموزی، گفت: با شناسایی فرصت های پایدار شغلی در بازار کار و ارائه آموزش های نوین جهت فارغ التحصیلان بیکار خلاء های ارتباط بین فارغ الاتحصیلان دانشگاهی و بازارکار پر می شود.

به گفته ی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای راه اندازی پورتال جامع سازمان گامی مثبت را در جهت جلوگیری از صدور مدارک جعلی برداشته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح دیپلماسی مهارت، افزايش قابليت حضور در عرصه هاي بين المللي را از اهداف این طرح خواند و افزود: توسعه آموزش های مهارتی در عرصه هاي بين المللي در راستای سند راهبردی مهارت و فناوري موجب اعتبار بخشي آموزش هاي فنی و حرفه ای در سطح بين المللي و افزايش قابليت حضور در عرصه هاي بين المللي می شود.

وی با تأکید بر جدی گرفتن بیش از پیش آموزش بازاریابی و برندینگ، اذعان نمود: با ارائه آموزش های متناسب با نیاز بازار در بخش بسته بندی، می توان ماحصل زحمت تولیدکنندگان را در بازارهای داخلی را به شیوه مطلوب‌تری در عرصه های بین المللی عرضه نمود .

کورش پرند در پایان سخنان خود با اعلام آمادگی در خصوص ارائه آموزش های تخصصی بازارسازی، بازاریابی، برند سازی و فروش، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای به سمت آموزش همگام با تولید و فروش حرکت نموده و رویکرد آموزش های بازار محور به همراه بازاریابی و فروش را در دستور کار نهادی خود قرار داده است.

دبیر همایش بازاریابی و برندینگ مراکز آموزشی:

کسب دانش بازاریابی و شناخت برندینگ افزایش قدرت ماندگاری در بازار کسب و کار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران و دبیر همایش بازاریابی و برندینگ مراکز آموزشی، کسب دانش بازاریابی و شناخت برندینگ را موجب ماندگاری در بازار کسب و کار عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان تهران، حمیدرضا خانپور آشنایی و بکارگیری اصول برندسازی، پیاده سازی اصول بازاریابی در موسسات کارآموزی آزاد فنی و حرفه ای، آشنایی و بکارگیری اصول تبلیغات در جهت بهره وری، سیستم های نوین بازاریابی، استانداردهای ایجاد یک برند تجاری و آموزشی و الزام ایجاد نام، علائم و برند آموزشی را از محورهای اصلی برگزاری این همایش بیان داشت.

وی با تأکید بر برندسازی آموزشی موسسات کارآموزی آزاد، اذعان نمود: آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد با ارائه مطلوب و باکیفیت آموزش های متناسب با نیاز بازار کار ، اعتماد و وابستگی خاطر مردم نسبت به آموزش ها و خدمات خود را به وجود می آورند.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران لازمه برند سازي در سطح گسترده تر، افزايش کيفيت محصولات و خدمات ارائه شده و جلب اعتماد خريداران و وفاداري مصرف کنندگان به تداوم خريد آن کالا و خدمات را می طلبد.

دبیر همایش بازاریابی و برندینگ مراکز آموزشی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که این پژوهش ها، نظرات علمی ویافته های ارزشمند ارائه شده که حاصل زحمات اساتید گرامی ونتایج و ژرفکاوی آنها می باشد، چراغ راه موسسات آموزشی و آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد جهت ارائه مطلوب آموزش های مهارتی قرار گیرد.

شایان ذکر است همایش بازاریابی و برندینگ مراکز آموزشی به همت سیروس غفوریان فر مدیر و موسس آموزشگاه عصر قلم در سالن همایش های صدا و سیما با حضور کورش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد بهرنگی استاد علم آموزش در ایران ،مهندس حسابی ،علی خویه،آیدین نامدار،بهروز افشار،امین شاکری، اساتید مطرح کارآفرینی و برندینگ کشوری برگزار شد.

 

منبع : اداره کل آموزش فنی  و حرفه ای استان تهران