در رویداد مهم آموزشی «عصرقلم»، در جزیره کیش، بیان شد
کیفیت شرط لازم برای تولید است اما کافی نیست

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری «عصرگفتگوی قلم»؛ کنفرانس آموزشی«استراتژی‌های مؤثر در مدیریت تصمیم‌گیری» و«مدیریت زمان در توسعه کسب و کارهای اینترنتی» در روزهای 22و 23دی ماه سال 1400  با حضور «کامران صحت» مدرس و مشاور برندهای داخلی و بین‌المللی، مترجم و مؤلف، « سجاد کمری» دکتری از دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد6تهران،  dr.k.l.bakht مدیر امور آکادمی p g s و توسعه‌دهنده آموزش  و  dr.ufuk gul مدرس دانشگاه آیدین ترکیه در جزیره کیش برگزار شد.

«کامران صحت» در این کنفرانس گفت: هیچ کسب و کاری توسعه پیدا نمی‌کند مگر اینکه افراد مجموعه به خصوص مدیر مجموعه، تصمیم بگیرند تغییرات اساسی در نوع نگرششان نسبت به سازمان، مشتری، محصولات و خدمات و رقبا ایجاد کنند.

او تأکید کرد: مدیران بزرگ توانستند سازمان‌های بزرگ را ایجاد کنند و اینگونه نبوده است که سازمان‌های بزرگ مدیران بزرگی را ایجاد کرده باشند.

این مدرس و مشاور برندهای داخلی و بین‌المللی بیان کرد: امروز در کشورمان، مشهود است که ما در دوره‌ای از ابهام اقتصادی قرار گرفته‌ایم و اساسا در این بازارِ موجود، وضعیت فردا صبح به دلایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نامشخص است؛ بنابراین مدیران سازمان‌ها نیاز دارند صرفنظر از اهداف بلند مدتی که برای خودشان تعریف می‌کنند، بازنگری‌های کوتاه مدتی را داشته باشند و با نگاه علمی به کسب و کار بتوانند سازمانشان را در این وضعیت نجات و توسعه دهند و به اهدافشان دست پیدا کنند.

«صحت»  ادامه داد: در بازار فعلی کشورمان، تبلیغات به راحتی جواب نمی‌دهد و فرآیند برندسازی، فرایندی بسیار مهم است. در این شرایط، مدیران باید روی برندسازی شخصیشان تمرکز کنند تا بتوانند سازمان موفقی ایجاد کنند. در بازار فعلی، مشتری‌ها بیشتر به دنبال کالاهای مرغوب هستند و توجه چندانی به کیفیت کالاها ندارند؛ البته ما نمی‌گوییم کیفیت مهم نیست. در واقع امروزه کیفیت شرط لازم برای تولید و عرصه محصول است، اما شرط کافی نیست؛ در نتیجه سازمان‌هایی که بتوانند در نگرششان تغییر ایجاد کنند، می‌توانند در شرایط فعلی کشورمان موفق باشند، اما سازمان‌هایی که در مقابل تغییرات مقاومت نشان داده‌اند همچون دایناسورها منقرض خواهند شد.

«سجاد کمری» نیز در بخش دیگری از کنفرانس آموزشی«استراتژی‌های مؤثر در مدیریت تصمیم‌گیری» و «مدیریت زمان در توسعه کسب و کارهای اینترنتی» در قالب 3محورِ :  (مهارت استفاده از فناوری‌های نوین متناسب با شرایط اضطراری، شناخت انواع مخاطرات تأثیرگذار و تهدیدات در کسب و کار و راهبردهای خرید و فروش الکترونیک)  به موضوع تداوم کسب و کار در شرایط اضطراری پرداخت.

او در ابتدای امر، کسب و کارهای کوچک و متوسط را تعریف کرد و گفت: این کسب و کارها در شرایط بحرانی حاصل، از عوامل خارج از سازمان همچون جنگ و وضعیت ویژه اقتصادی و سیاسی کشورها بیشترین آسیب را می‌بینند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد6تهران بیان کرد: بخش اصلی مدیریت بحران به قبل از بحران برمی‌گردد. این بخش شامل برنامه‌ریزی و آمادگی ذهنی و عملیاتی مجموعه برای مقابله با بحران است.

کمری افزود: 10 درصد کارهای مرتبط با مدیریت بحران پس از شکل‌گیری بحران انجام می‌شوند. در این زمان برنامه‌های سازمانی باید با توجه به نوع بحران شکل گرفته و متناسب با شرایط زمان و مکان آپدیت و به روز شوند.

او مدیران کسب‌وکارهای کوچک را به 3دسته مدیران عالی، مدیران میانی و مدیران کارگاهی تقسیم کرد و گفت: مدیران عالی و میانی، بیشترین تأثیر را در نحوه برخورد و مقابله مجموعه‌ها و سازمان‌ها با بحران‌ها دارند. آنها می‌توانند پیش از وقوع بحران و در روند برنامه‌ریزی با نگاهی به انواع بحران‌ها و مرور تجربه‌های موفق جهانی در مقابل آنها، کیفیت و نوع  آمادگی ذهنی و عملی مجموعه‌شان برای مقابله با بحران‌های مختلف را تعیین کنند.

« کمری »  در بحث مدیریت بحران دو موضوع اصلی « سرپرستی و اخلاق حرفه‌ای » را مطرح کرد و گفت: ایجاد ذهنیت مثبت در کارمندان از طریق عواملی چون « ایجاد حس اعتماد و عِرق به کار در کارمندان» می‌تواند نقش مؤثری در نحوه مقابله مجموعه با بحران‌ها داشته باشد. از طرف دیگر بحث مشتری مداری و افکارسنجی مشتریان در دوران‌های پیش و پس از وقوع بحران باید به روز باشد، زیرا ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که پس از  وقوع بحران ،مشتری‌های وفاداری برای کسب و کارها پیدا شوند، اما پیش از وقوع بحران می‌توان بستر مناسب برای وجود چنین مشتری‌هایی را ایجاد کرد.

او در پایان، فناوری‌های نوینی چون فروش اینترنتی و مجازی را در نحوه مقابله کسب و کارها با بحران‌ را مهم دانست.

در ادامه این کنفرانس، وبینار  تصمیم‌گیری و مدیریت زمان در زمان بحران اقتصادی با صحبت‌های «مینا علاوش» مدیر امور بین الملل موسسه عصر قلم شروع شد. سپس dr.bdkhtتدریس خود را با موضوع ریسک‌های اقتصادی و تصمیمات و راهکارهای حیاتی برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی شروع کرد. او نقش و اهمیت مدیریت در مواقع بحران، چرایی لزوم برنامه‌ریزی برای مدیریت بحران، مراحل مدیریت زمان و چگونگی غلبه بر اهمال‌کاری را بررسی کرد.

Dr.ufuk gul  یکی از اساتید برجسته دانشگاه آیدین استانبول نیز در بخش دیگری از وبینار تصمیم‌گیری و مدیریت زمان در زمان بحران اقتصادی، مباحثی چون خلاقیت در بازاریابی، تفاوت بین بازاریابی و فروش،  تغییرات شرکت‌ها بر مبنای سلیقه و درخواست مشتریان و وفاداری شرکت‌ها به مشتریان را مطرح کرد و  روند پیشرفت بازاریابی و فروش از قبل از جنگ جهانی اول تا کنون را مرور کرد.

گفتنی است در پایان این رویداد آموزشی ، به شرکت کنندگان گواهی حضور از دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد 6  ،  paris Graduate school   و  Aydin University  اعطا شد .