در هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه گذاری در مشاغل و صنایع پرریسک عنوان شد؛
معرفی ۶۰ واحد موفق در حوزه کسب و کارهای پرریسک در دوران پساکرونا

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری « عصرگفتگوی قلم » ، هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه گذاری در مشاغل و صنایع پرریسک، 9 بهمن 1400 با هدف معرفی مشاغلی که توانستند در ایام کرونا موفق به مهار تورم، ارزیابی و رصد قیمت ها، شکستن حباب قیمت ها در دوران پساکرونا  شوند، با معرفی 60 واحد موفق در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد.

سخنرانی رئیس اتاق اصناف تهران

« قاسم نوده فراهانی »  رئیس اتاق اصناف تهران  در ابتدای کلام خود از  مجموعه « عصرقلم » بابت برگزاری همایش پرریسک تشکر و قدردانی کرد و در ادامه از کلیه واحدهای صنفی درخواست کرد  موضوع رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دریافت QR کد را جدی گرفته و رعایت نمایند.

همچنین رئیس اتاق اصناف تهران  از کلیه واحدهای صنفی که در دوران کرونا ،ضررهای سنگینی را متحمل شدند و یا مجبور به تغییر حرفه و در معرض ورشکستگی قرار گرفتند ، از بابت همیاری و مشارکت در کمکهای مومنانه و تامین ارزاق در سال 1400 و سالهای قبل تشکرنمود .

« قاسم نوده فراهانی »   تصریح کرد : یک کارخانه بزرگ صنعتی با سرمایه چند صد میلیاردی به بهره برداری می رسد اما یک واحد تولیدی کوچک باسرمایه بسیار کمتر و بدون  انتظار حمایت مادی و فقط با امید به حمایت معنوی سازمانها و وزارتخانه های ذی ربط، فعالیت خود را ادامه می دهند و تنها خواسته آنها ، تسهیل واردات برای ورود تجهیزات لازم است.

ریاست اتاق اصناف تهران افزود :  در ابتدای شیوع کرونا کشور نیاز مبرم به تامین ماسک داشت ؛ هم اکنون 2 سال است که واحدهای تولیدی کوچک، ضمن تامین نیاز کشور ، ظرفیت صادراتی و ورود ارز به کشور را نیز ایجاد کردند.

« قاسم نوده فراهانی »   در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس ، سردار سلیمانی ، شهدای مدافع حرم ، از سازمان بسیج اصناف کشور در همکاری با واحدهای صنفی تشکر کرد.

 در ادامه این همایش، « مجید داماد نژاد» ، دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه گذاری در مشاغل و صنایع پرریسک گفت: در این کنفرانس، صنوف و صنایع پرریسک کشور همچون طلا و جواهر، املاک، صنایع ساختمانی،  خودرو و پزشکی با هدفِ پرداختن به موضوعاتی همچون مهار تورم، ارزیابی و رصد قیمت ها، شکستن حباب قیمت ها در دوران پساکرونا گردهم آمدند.

وی افزود : این همایش با همکاری اتاق اصناف، بسیج اصناف کشورو اتحادیه های طلا و جواهر، املاک، صنایع ساختمانی،  خودرو و پزشکی برگزار شد. فراخوان دعوت از بنگاه های اقتصادی و اصناف کشور شهریور 1400 آغاز به کار کرد  و در این  5 ماه مقالات 300 بنگاه اقتصادی شامل صنایع و اصناف پر ریسک کشور توسط تیم کارشناسی مورد ارزیابی قرار گرفت تا در نهایت امروز (9 بهمن) موفق شدیم 60 واحد موفق  را معرفی و تجلیل کنیم.

علی بهبود، عضو اتاق بازرگانی ایران و اوکراین نیز در این همایش گفت : روزگار، روزگار هوشمندی است و برای خاص بودن باید متفاوت بود و رمز متفاوت بودن کسب مهارت است. ما امروز شاهد تغییر اینترنت به وب تری و اتفاقات بزرگ در نسل اینترنت هستیم و برای موفقیت در کسب و کارهای امروز می بایست خود را با تغییرات انطباق دهیم تا از تجارت جهانی عقب نمانیم.

وی افزود : در نسل جدید اینترنت، کسب وکارها می بایست تجربه شان را در هر جای دنیا که باشند با دیگران به اشتراک بگذارند و تجربه شان را به سمت تصویر ذهنی ببرند. خلق تصویر ذهنی یعنی همان چیزی که در نسل جدید اینترنت اتفاق می افتد. پراهمیت ترین موضوع برای مخاطب امروز در حوزه کسب و کار ارایه مطالب به صورت تصویر و داستان است چرا که ذهن تکرار را نمی پذیرد شما با هوش شنیداری ودیداری باید برای مشتریان خود اعتمادسازی کرده تا به فهم مشترک و متقابل برسید و در کسب و کار خود پیروز شوید.