راه حل های جالب لودولف مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری goldez برای عبور از بحران اقتصادی

دراولین روز از  چهارمین دوره آموزشی مدیریت کسب و کار مطرح شد:

راه حل های جالب لودولف مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری goldez  برای عبور از بحران اقتصادی

شرایط این روزهای ایران مانند ۱۹۹۸ روسیه است

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری عصر گفتگوی قلم،چهارمین دوره آموزشی مدیریت کسب و کار با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ایران و آکادمی DMAN آلمان با موضوعیت «راه های جذب سرمایه گذاران اروپایی به ایران» ، «تعاملات تجاری با کشورهای حوزه CIS »  و « مدیریت تغییرات در راستای اقتصاد مقاومتی » باحضور MR.Francois viallet   مدیر فروش شرکت DCM-ATN    در پاریس و مدیرپشتیبانی و حمایت از مشتریان شرکت DCM-USIMECA   به همراه PRO.Fred lodulph مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری  goldexو « مینا علاوش» مدیر آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران  دوشنبه ۲۹ بهمن برگزار شد.

در ابتدای این دوره آموزشی که به همت« عصر گفتگوی قلم » برگزار گردید ،   PRO.Fred lodulph مشاور  امور سرمایه گذاری و مسائل اقتصادی  از مدیران شرکت های داخلی در این دوره آموزشی درخواست کرد که خود را معرفی کنند و طرح های خود با شرکت های مختلف را ارائه بدهند  و او نظرات خود را بیان کرد.

سپس او درباره عوامل موثر در عقد قراردادهای تجاری ،طرح کسب و کار خلاقانه با روشهای متقاعدسازی مشتریان  سخنرانی داشت ؛ در ادامه گزارش می توانید مشروح  چهارمین دوره آموزشی مدیریت کسب و کار را بخوانید:

 مدرس آلمانی در خصوص اهداف این دوره آموزشی گفت : در این دوره آموزشی می خواهم به شما بگویم چطور می توانیم سرمایه گذاران سرتا سر دنیا را جذب شرکت کنیم و اینکه چگونه شرکت خود را کاملا موفق توسعه بدهید.زمانی که به خودتان ایمان داشته باشید و نسبت به فرصت هایی که در بازار کار موجود است توجه کنید،می توانید به خوبی از شرایط بحرانی و سخت عبور کنید.

« لودولف » پیرامون بحران اقتصادی گفت: بحران های اقتصادی همراه با خود فرصت هایی را به ارمغان می آورند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. سعی کنید همیشه راه حل های متفاوت داشته باشید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری goldex درباره بمب های ساعتی تصریح کرد : طی سال های اخیر با افزایش نرخ سود و بهره به این نتیجه رسیده ایم که حباب هایی را در حوزه های مختلف شاهد هستیم ،باید نگران آن باشیم . البته در دنیای امروز بمب های ساعتی را داریم که یک روزی منفجر خواهند شد و شاهد اتفاقات مختلف از جمله بحران اقتصادی و مالی خواهیم بود.

« PRO.Fred lodulph درخصوص شرایط اقتصادی ایران عنوان کرد : در شرایط بحران اقتصادی پول حرف اول را می زند اگر نقدینگی شما پایین باشد نمی توانید به راحتی از بحران خارج شوید. البته اقتصاد در ایران قوی است .شرایط این روزهای ایران مانند۱۹۹۸ روسیه است که همه کشورها از روسیه نا امید شده بودند اما کشور روسیه توانست از آن مشکلات عبور کند؛ من اعتقاد دارم هر بحرانی فرصتی را به وجود می آورد پس شما باید در زمینه اقتصاد ملی خود کار کنید، تمرکز داشته باشید، تسلیم نشوید و به راه حل ها توجه کنید.

وی ادامه داد: در چنین‌ شرایط اقتصادی و نوسانات باید خود را برای پنج ،ده ساله آینده آماده کنید. در شرایط سخت شرکت منعطف و خلاق می تواند موفق باشد و با چنین مشکلاتی کمترین صدمه را می بیند .البته اکثر شرکت ها در سراسر دنیا انعطاف پذیر نیستند چرا که ساختار ثابت دارند و این بسیار خطر پذیر است .

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری goldex پیرامون ارائه خدمات بهتر برای مشتریان بیان داشت: سعی کنید مشتریان متفاوت را پیدا کنید وجه تمایز خود را با رقبا بگویید همچنین در بخش خدمات کارهایی انجام دهید که برای مشتریان متفاوت و از رقبا بهتر باشد.

او درباره راهکارهای مواجه با بحران بیان کرد: یک نقشه اورژانسی مستقل طراحی کنید تا بتوانید در بحران با نقشه جلو بروید. راه دوم این است که مدل کسب کار نوآورانه را برای خودتان به وجود بیاورید تا در زمان بحران از آن استفاده کنید ،البته کار درست این است مدیر شرکت نظرات مختلف را از کارمندان خود دریافت کند و با یک هدف مشترک کار خود را در شرکت انجام دهند .

وی عنوان کرد: مدیر یک شرکت باید با میل و اشتیاق به سمت هدف حرکت کند و به کارمندان خود نشان دهد که از روحیه بالایی برخورداراست. عملکرد مدیریتی و نقش شما به عنوان مدیر بسیار مهم است. تمام افرادی که در یک شرکت فعالیت می کنند باید با یک هدف مشترک گام بردارند حتی اگر هدف تغییر کرد تمام گروه با مدیریت تیمی شما به سمت هدف جدید حرکت کنند.

در بخش دیگری از سخنرانی ، مدرس آلمانی با شاره به مثلث معروف ارائه محصول گفت: مثلت هزینه ،زمان ،کیفیت بسیار اهمیت دارد .البته نسبت به رقبای خود محصولات نوآورانه هم داشته باشید درضمن هیچ وقت هزینه مربوط به تحقیق و توسعه خود را قطع نکنید چراکه باید بازاریابی خود را در زمان بحران داشته باشید.

مدرس آلمانی پیرامون هوش هیجانی عنوان کرد: هوش هیجانی به این معناست که شما بتوانید احساسات خود را در ایجاد کسب و کار ،مدیریت کنید به خودتان انگیزه بدهید و همه این موارد به مدیریت شما در شرکت بستگی دارد اگر در محیط کاری همه یک هدف را با همدلی و همکاری دنبال کنید پیشرفت شرکت را خواهید دید .

در بخشی از این جلسه « حسین میرمحمد صادقی» رئیس آموزش اتاق بازرگانی گفت: امروز مسئله آموزش نیروی انسانی و اهمیت منابع انسانی بر کسی پوشیده نیست .در دنیای رقابت اقتصادی و تجاری بحث آموزش و نیروی انسانی توانمند حرف اول را می زند.

وی ادامه داد: در قانون تشکیل اتاق بازرگانی در ماده ۵ بحث آموزش به عنوان یکی از وظایف اتاق بازرگانی مطرح شده است.

رئیس آموزش اتاق بازرگانی عنوان کرد: اتاق بازرگانی موسسه آموزش و پژوهشی اتاق بازرگانی را ایجاد کرده است که وظیفه ارائه آموزش را به عهده دارد.توانسته ایم دوره های آموزشی مختلفی برگزار کنیم .

میرمحمد صادقی افزود: امروز با جهان تغییرات همراه هستیم بنابراین اگر یک فرد،موسسه، شرکت و یا یک کشور بخواهد خود را با این چالش هماهنگ کند می تواند موفق باشد بخش خصوصی در این زمینه می تواند به خوبی کار کند.